اگر هنوز عضو پارسی گلد نیستید؛ باعث خوشحالی ماست اگر شما نیز به جمع ما بپیوندید.
  • ورود:

به تالار خوش آمدید

به پارسی گلد خوش آمدید. جهت عضویت در سایت به اینجا مراجعه فرمائید.



آخرین ارسالات تالار


نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6
  1. #1
    کاربر اخراج شده
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    15,597
    تشکر
    64,119
    39,805 تشکر در 12,794 پست

    راهنماي كامل درباره ي خودرو ريو

    سلام به همه
    .

    کيا - ريو - ال‌اس (Kia Rio LS) خودرويي چهاردر صندوقدار (Sedan) در کلاس کوچک (Compact) مي‌باشد. از مشخصه‌هاي ظاهري آن برآمدگي کاپوت، قوس صندوق عقب و چراغ‌هاي بزرگ عقب مي‌باشد. از موتوري به حجم 1.5 ليتر 4 سيلندر خطي (Line) به قدرت 97 اسب‌بخار بهره مي‌برد و انتقال قدرت موتور به چرخ‌هاي جلو مي‌برد.
    سال ساخت 1385
    کارخانه سازنده سايپا مدل ريو تريم ال اس سبک کوچک شکل ظاهري صندوق دار قيمت پايه __
    سوخت ظرفيت مخزن سوخت 45 ليتر نوع سوخت بنزين ميزان مصرف سوخت در شهر 7.8 ليتر براي هر 100 کيلومتر ميزان مصرف سوخت در بزرگراه 5.7 ليتر براي هر 100 کيلومتر
    ترمز و انتقال قدرت
    استاندارد سيستم ترمز ABS ندارد نوع انتقال قدرت ديفرانسيل جلو سيستم کنترل پايداري ندارد
    ابعاد داخلي تعداد سرنشين 5 (نفر) ارتفاع صندلي جلو __ ارتفاع صندلي عقب __ فاصله جلو پاي صندلي جلو __ فاصله جلو پاي صندلي عقب __ پهناي صندلي جلو __ پهناي صندلي عقب __ پهناي پشتي جلو __ پهناي پشتي عقب __
    سيستم صوتي راديو دارد پخش کاست دار ندارد پخش CD دارد پخش DVD ندارد سيستم تعويض CD ندارد
    تصور کنيد که روزي برايتان فرا رسيده ( و شايد امروز همان روز باشد ) که بخواهيد يک خودرو از خودروهاي مختلف کشورمان تهيه نمائيد. براي خريد به يک نمايشگاه يا نمايندگي کمپاني مي رويد. رنگ ، فرم و حتي ليست اسامي خودروها ممکن است مهيج باشد. اما يک نگاه به جيب و يک نگاه هم به آنچه روبرويتان است فکر شما را مشغول مي کند و ممکن است تصميم گيريتان را دچار مشکل نمايد. بخصوص در شهرهاي بزرگ، وسعت جغرافيايي و حجم سنگين ترافيکي عوامل موثر ديگري هستند که بر شکل دهي ذهنيت شما نسبت به انتخاب اتومبيلتان تاثير مي گذارند. اگر با اين سئوالات دست و پنجه نرم مي کنيد بايد بگوئيم جاي خوبي آمده ايد. يک پايگاه اطلاعاتي موثر به بهترين وجه، ممکن است بتوانيد شما را در اين زمينه هدايت کند. ما با صدق نيت تلاش مي کنيم نتايج بررسي هاي علمي و عملي خود را از اتومبيل هاي مختلف ارائه کرده و راه موثري در شناخت از جنس مورد نيازبراي هموطنان عزيز ايجاد نمائيم.

    تست رانندگي با خودروي " کيا ريو "

    در راستاي بررسي فني خودروي کيا ريو 3 مرحله در نظر گرفته شد که در طي آن عملکرد اين اتومبيل از جوانب مختلف در تراک تست سايپا، در مرحله شهري و همچنين در پيست اتومبيلراني آزادي بررسي گرديد.
    مرحله اول در شرايطي است که عقربه ساعت 10 صبح يک روز آفتابي پاييزي را نشان مي دهد. اتومبيل خود را روشن کرده و به اتفاق آقاي ظل انوار در حال گوش دادن به موسيقي مورد علاقه خود عازم سفر مي شويم؛ سفري کوتاه اما پر هيجان و آموزشي .
    حدود ساعت 30 : 10 وارد جاده کرج يا همان جاده خودرو سازان مي شويم، جايي که دو غول خودرو ساز در آن قرار دارند. بالاخره راس ساعت 35 : 10 صبح وارد بيست و ششمين کارخانه توليد کننده اتومبيل در جهان مي شويم. بله درست حدس زديد؛ سايپا
    با ورود به قسمت دفتر مديريت، آقاي منتظمي مسئول پيگيري و تامين قطعات اقدامات لازم جهت همکاري با ديگر مسئولان سايپا را فراهم آورد. پس از تشريفات، جلسه توجيهي ميان دو کارشناس سايت CARX1 پيرامون انجام تست فني خودرو " کيا ريو " صورت مي گيرد. پس از پايان جلسه توجيهي و صرف غذا راس ساعت 13:30 براي انجام اولين تست وارد محوطه پيست ايمني سايپا مي شويم.


    تست اول کيا ريو ـ تست ايمني


    محل انجام تست :پيست فني وايمني کارخانه سايپا



    تاريخ : پنجشنبه 9-9-1385
    تعداد دور تست : 10دور
    کارکرد اتومبيل : 20.000 کيلومتر
    معمولاً اينگونه تست ها بصورت کند درحدود ماکزيمم سرعت 50کيلومتر توسط کارشناسان سايپا انجام مي شود که البته نمي توان راهي مفيد براي کشف عيوب دانست.اما امروز اولين روزي است که سايپا صداي غرش واقعي کيا ريو راخواهد شنيد. آقاي ظل انواربعنوان راننده تست اين خودرو پشت رل مي نشيند من هم در کنار او تمام وقايع و تست هاي ايمني را ثبت و ضبط خواهم کرد .
    در هنگام شروع، راننده تست آقاي ظل انوار پدال گاز را فشار ميدهد. اتومبيل کيا ريو به سرعت شتاب ميگيرد با اولين ترمز خود روي ريو ظرف زمان 4.5 ثانيه از سرعت 120کيلومتر به 60 کيلومتر درساعت رسيده و با همين سرعت تست ترمزبر روي سنگهاي گرانيتي انجام مي شود.دراولين تست ترمز نمره قابل قبولي بدست مي آيد.پس از عبور از پيچ اول با سرعت نسبتاً زيادي وارد پيچ دوم مي شويم اما ريو تعادل چنداني درپيچ تنگ دوم را ندارد.مي توان گفت فرمان پذيري وسيستم شاسي درمقابل فشارهاي جانبي وناگهاني کمي عاجز اند. درهنگام عبور از روي ريلها با سرعت 50 کيلومتر صداهاي نسبتا زيادي ناشي از ضربات وارده به فنر بندي خودرو به گوش نمي رسد. درمورد تست سنگ فرش ها نيز صداي شاسي وشيشه ها، داشبورد، قسمتي از کنوسل وحتي فرمان اتومبيل آنچنان آذار دهنده نمي باشد.در قسمت بلژيکي عملکرد فنرها درمقابل با سرعت زياد خودرو بسيار خوب وقابل توجه است. البته واکنش صندلي ها دراين وضعيت کمي آزاد دهنده به نظر ميرسد. بعد از آن با سرعت زيادي وارد قسمت تست فرمان يا همان مسيرهشت انگليسي ميشويم. دراين قسمت صداي اجزاي تشکيل دهنده فرمان به گوش نمي رسد اما فرمان اتومبيل کمي در پيچ ها سخت شده و امکان عبور از اين مسير در سرعت هاي بالاي 50 کيلومتر را مشکل مي کند.


    نکات قابل توجه درتست اول


    نکات مثبت



    ساخت ومونتاژبرتر
    کيا ريوازچند جنبه قابل تحسين است.
    اين خودروي يازده دوازده ميليوني داراي جلوبندي مستقل مک فرسون و فرمان هيدروليک بوده که تا حدودي قابليت کنترل درپيچ¬ها را تضمين مي کند. وجود هيدروليکهاي ترمز ايده¬ ال براي چرخ¬هاي جلو با تجهيزات ثانوي ترمز تا حد امکان زمان ترمزگيري را به حداقل مي رساند. در قسمت جعبه دنده معمولي نيز بابکار گيري يک سيستم کلاچ هيدروليک اضافي زمان انتقال دنده ها در مسيرهاي گوناگون پيست ايمني به حداقل خود رسيده است.
    در کل ساخت ومونتاژ ريونسبت به رقباي همچون پژو 405و سمند معمولي از کيفيت بالاتري برخورداراست.
    نکات منفي:



    حذف قطعات استاندارد:



    نکته قابل ذکر و مهمي که در پايان اين تست به چشم مي خورد افت نامحسوس عملکرد سيستم تعليق و لاستيک ها در هر بار که برتعداد دورهاي تست افزوده مي شود صداهاي نابهنجار در قسمت سيستم تعليق مخصوصا واکنش فنرها نسبت به ضربات وارده بيشتر وبيشتر مي شد. در مورد قطعات داخلي مثل داشبورد وکنسول نيز تا حدودي اين قضيه صدق مي کند. همچنين لاستيک ها نيز پس از پايان 10 دور تا حدودي ساييده شدند بطوري که در هنگام خروج و پيچ آخر پيست ايمني، اتومبيل با سرعت نسبتا زياد ازمسير منحرف شد و يک اسپين نيمه زد.
    اما مهمترين نکته منفي خودروي ريوحذف برخي لوازم آن همچون ضربه گيرهاي روي درب ها، چراغ هاي راهنما بر روي گلگيرها ، پروژکتورهاي جلو، ايربگ هاي راننده و سرنشين وسيستم ضد بلو که ( ABS ) که لطمه جدي به ايمني خودرووارد کرده است. البته براي رسيدن به سود بيشتر حذف چنين لوازمي بسيار لازم وحياتي است !!!



    تست دوم کيا ريو ـ تست شهري



    محل انجام تست : بزرگراه ها و خيابان هاي شهر تهران



    تاريخ انجام تست : شنبه 11-9-1385
    مسافت تست : 50کيلومتر
    گام دوم در تست ريو بعنوان ارمغان جديد کيا موتورز در سايپا آزمون شهر است. اين آزمون در بزرگراه هاي تهران بعمل آمد. در مورد خودروي کيا ريو مي توان به سابقه کيا موتورز درايران رجوع کرد. شايد تا بحال خودروي پرايد تنها معرف اين شرکت در ايران بوده است. کيا ريو هم اگرچه تحولي در کياموتورز محسوب نمي شود ولي جايگاه نسبتاً مناسبي درادامه توليد پرايد داشته و در رده اتومبيل هاي ده ـ دوازده ميليوني ميتواند جالب توجه باشد.
    شتاب نسبتاً مناسب ريو کمک ميکند که آغاز سفر با راحتي نسبي همراه باشد. بدين ترتيب در يکي از قسمت هاي تست چنانچه تصوير صفحه کيلومتر آن موجود مي باشد، سرعت اين فلفل ريزه پيزه به حدود 205 کيلومتر برساعت رسيد و درتلافي با شتاب مناسب خود کارايي مقبول شهري را به معرض ديد گذاشت.اما اين نکته را نبايد ناديده گرفت که براي خودروهاي با رينگ هايي به اين کوچکي چنين سرعتي نمي تواند چندان امنيت خاطر سرنشين را به دنبال داشته باشد وتجربه اين سرعت با هر چقدر مهارت به هيچ يک از دوستان توصيه نميشود.در خودرو سازي سايپا براي ريو رينگ 13 اينچ درنظر گرفته شده که از استاندارد کمپاني سازنده يعني رينگ 14 يک سايز کوچکتر است. سيستم ترمز نيز براي استفاده در رانندگي معمولي شهرمناسب است. البته چنانچه پيش تر ذکر شد قابليت هاي اضافي همچون ترمزهاي ABS همراه با حالت استاندارد رينگ ( درصورت وجود ) مي توانست استفاده از خودرو را هرچه بهتر نمايد.
    وضعيت نشيمنگاه اين خودرو در سطح شهر درمسافتهاي زياد در قسمت کابين جلو راحت تر از قسمت عقب خودرو مي باشد که در مقايسه با ساير خودروهاي هم قيمت و رقيب خود در وضعيت معمولي بسر مي برد.


    تست سوم کيا ريو ـ تست پيست



    محل انجام تست :پيست اتومبيلراني آزادي



    تاريخ انجام تست : 12-9-1385
    تعداد دور تست : 10 دور
    تست در پيست آزادي مرحله سوم کارما بود. اينبار از خودروي ديگري از کيا ريو استفاده کرديم تا قياسي ميان توليدات متفاوت ازيک مارک واحد داشته باشيم. درچند دور ابتدايي خودرو را در فضاي پيست گرم کرديم. از آنجا که هدف ازانجام اين مرحله صرفا بررسي فرمان پذيري وشتاب بود. کار اصلي را بر اين رو جنبه متمرکز نموديم. اين بار بر خلاف خودروي قبلي چندان شتاب قابل توجهي مشاهده نشد. قاع***ً جاي اين سوال باقي است که چرا ميان دو خودرو از يک مارک وتوليد يک کمپاني اين چنين تفاوت هاي فاحشي وجود دارد.اين مساله درخودرو سازي، اگرچه نمي توانيم بگوئيم عجيب است ولي قطعا غير قابل توجيه مي باشد. درهر حال پاسخ اين اتومبيل نسبت به پاسخ همزاد خود زياد مناسب نيست.
    تست پيست ميتواند بطور مفيدي تکميل کننده يک تست کامل اتومبيل باشد.
    در پايان اين گزارش لازم مي دانيم مراتب تشکر وامتنان خود را از همکاري صميمانه شرکت خودرو سازي سايپا اظهار نمايم، همچنين از همکاري مهندسين و ساير دوستان بسيار سپاسگزارم.
    اميدوارم حاصل اين گزارش به قدر کفايت مورد استفاده و رضايت مخاطبان قرار گيرد.



    مشخصات فني Rio



    موتور ( DOHC Type )
    حجم جابجايي سيلندرها 1493 سي سي
    قطر سيلندر 75.5 ميليمتر
    کورس پيستون 83.4 ميليمتر
    نسبت تراکم 1 : 9.5
    حداکثر قدرت موتور در 5500 دور در دقيقه 98 اسب بخار
    حداکثر گشتاور موتور در 4500 دور در دقيقه 13.5 کيلو گرم متر
    تعداد سوپاپ ها در هر سيلندر 4 سوپاپ
    سيستم پاشش سوخت پاشش چند نقطه اي
    سيستم کنترل هوا کاتاليست سه راه



    سيستم انتقال قدرت



    نوع گيربکس 5 دنده معمولي اتوماتيک
    نسبت دنده1 3.417 2.800
    نسبت دنده2 1.895 1.540
    نسبت دنده3 1.296 1.000
    نسبت دنده4 0.968 0.7000
    نسبت دنده5 0.780780/0 ___
    دنده عقب 3.272 2.333
    نسبت دنده ديفرانسيل 167/4 736/3
    حجم روغن گيربکس 2.800 ليتر 5.900 ليتر



    وزن ها



    وزن خالص 1109 کيلوگرم 1137 کيلوگرم



    مصرف سوخت



    مصرف سوخت شهري 9.0 ( ليتر درصد کيلومتر ) 10.4( ليتر درصد کيلومتر )
    مصرف سوخت خارج از شهر 5.7 ( ليتر درصد کيلومتر ) 6.6 ( ليتر درصد کيلومتر )
    مصرف سوخت ترکيبي 6.9 ( ليتر درصد کيلومتر ) 8 ( ليتر درصد کيلومتر )



    سيستم فرمان



    نوع هيدروليکي، دنده شانه اي
    حداقل شعاع گردش خودرو 4.7 متر



    سيستم ترمز



    نوع روغني با بوستر تحت سيستم فرمان خلاء مجهز به سيستم ABS
    ترمزهاي جلو ديسکي معمولي
    ترمزهاي عقب کاسه اي معمولي



    سيستم تعليق



    تعليق جلو مک فرسون بافنرلول
    تعليق عقب اکسل پيچشي
    کمک فنر جلو و عقب هيدروليک دو کاره



    رينگ و لاستيک



    اندازه رينگ 5J* 13
    ابعاد لاستيک 175/70R13



    ظرفيت



    باک بنزين 45 ليتر



    عملکرد



    ماکزيمم سرعت 175 کيلومتر در ساعت
    شتاب ( 0 تا 100 ) 11.3 ثانيه
    سيستم ضد سرقت Immobilizer
    نوع : کد متغير کنترل سوئيچ اصلي

    ویرایش توسط Reza Trojan : 22 September 2009 در ساعت 02:31 AM

  2. 4 کاربر از Reza Trojan عزیز به دلیل پست مفیدش تشکر کردند:

    karame (10 November 2010),Master (1 October 2009),sepandarmazd (19 May 2011),usofk (18 January 2011)

  3. #2

    تاریخ عضویت
    Nov 2010
    نوشته ها
    2
    تشکر
    0
    3 تشکر در 2 پست

    پیش فرض

    فرمان ماشین من (ریو) هنگام چرخاندن 360 درجه صدای تق تق میده. ایا مشکل دارد؟

  4. 2 کاربر از برازنده عزیز به دلیل پست مفیدش تشکر کردند:

    karame (10 November 2010),Reza Trojan (10 November 2010)

  5. #3
    کاربر اخراج شده
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    15,597
    تشکر
    64,119
    39,805 تشکر در 12,794 پست

    پیش فرض

    سلام

    نه فكر نكنم

    چون تا اونجايي كه من ميدونم تمامي ماشين هاي شركت سايپا بعد يه مدت فرمونش اينطوري صدا ميده
    انگار يه تيكه داره اون وسط فرمون ميشكنه
    اگه صداش اذيت ميكنه ميتونيد بديد براتون باز كنن و يه سرويس بكنم درست ميشه

  6. کاربران زیر از Reza Trojan عزیز به دلیل پست مفیدش تشکر کردند:

    karame (10 November 2010)

  7. #4

    تاریخ عضویت
    Aug 2010
    نوشته ها
    589
    تشکر
    3,542
    2,705 تشکر در 622 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط **** ****** نمایش پست ها
    سلام

    نه فكر نكنم

    چون تا اونجايي كه من ميدونم تمامي ماشين هاي شركت سايپا بعد يه مدت فرمونش اينطوري صدا ميده
    انگار يه تيكه داره اون وسط فرمون ميشكنه
    اگه صداش اذيت ميكنه ميتونيد بديد براتون باز كنن و يه سرويس بكنم درست ميشه
    آره که مشکل داره وتمام خودروهای سایپا وحتی ایران خودرو اینچنینیه و یک عیب بزرگه اول بدلیل آلیاژ نا مناسب قطعات جعبه فرمانه و به مرور زمان خرابی ببار میاره البته خرج نکن حتی اگه قطعه عوض کنی باز خودشه پس کلاه سرت نره بگن اصلی داریم دروغه

  8. کاربران زیر از karame عزیز به دلیل پست مفیدش تشکر کردند:

    Reza Trojan (10 November 2010)

  9. #5

    تاریخ عضویت
    Nov 2010
    نوشته ها
    2
    تشکر
    0
    3 تشکر در 2 پست

    Unhappy

    نقل قول نوشته اصلی توسط برازنده نمایش پست ها
    فرمان ماشین من (ریو) هنگام چرخاندن 360 درجه صدای تق تق میده. ایا مشکل دارد؟

  10. کاربران زیر از برازنده عزیز به دلیل پست مفیدش تشکر کردند:

    Reza Trojan (10 November 2010)

  11. #6
    کاربر اخراج شده
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    15,597
    تشکر
    64,119
    39,805 تشکر در 12,794 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط karame نمایش پست ها
    آره که مشکل داره وتمام خودروهای سایپا وحتی ایران خودرو اینچنینیه و یک عیب بزرگه اول بدلیل آلیاژ نا مناسب قطعات جعبه فرمانه و به مرور زمان خرابی ببار میاره البته خرج نکن حتی اگه قطعه عوض کنی باز خودشه پس کلاه سرت نره بگن اصلی داریم دروغه

    عزيزم دقت كني حرف جفتمون يكيه
    منم كه نگفتم يه امر خداداديه و هيچ چيزي نيست
    گفت مشكل ساز ميشه و تعمير كنم گفتم نه چون اگه درست كنه بازم همين جريانه
    اين اتفاق تو ماشيناي سايپا خيلي خيلي بيشتره و زودتر اتفاق ميفته


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است: (0 کاربر و 1 مهمان)

موضوعات مشابه

  1. پژو 206 رابهتربشناسيم
    توسط Master در تالار کلوپ ایران خودرو
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 8 May 2011, 03:16 PM
  2. رقابت لامبورگيني با هواپیما
    توسط Master در تالار اتومبیل های خارجی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 16 March 2009, 11:13 PM
  3. قطعات خودرو و کارآفرینی
    توسط Nafas در تالار ساير گرايشها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 4 March 2009, 10:47 PM
  4. خودرو سواري چرا ارزان مي‌شود؟
    توسط Rasoul_45 در تالار اتومبیل های داخلی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 9 January 2009, 05:07 PM
  5. آموزش فنی خودرو
    توسط Ali-Wizard در تالار آموزش تکنیک های رانندگی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 5 January 2008, 12:01 AM

تعداد کاربرانی که این موضوع را مشاهده کردند: 0 نفر

شما به این قسمت دسترسی ندارید، لطفاً ابتدا وارد سایت شوید.

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •